12. nov. 2008

"Ta`n på siget"!

Noen dager begynner på null, ja alle dager begynner egentlig på - null! - Så det er vel ikke der det ligger. Men noen dager, selv om de begynner på null - er ferdig ladet med en positiv energi - de fleste dager er det - antagelig! - Men ikke alle! - Noen dager er bare helt tomme - når de begynner på null!

I dag har jeg en sånn dag! En sånn dag som begynner på null, og ikke er ladet med positiv energi!
Jeg føler kun for å stirre tomt ut i det store intet!

Men energi er vel ikke noen en får - det er vel noen en må skaffe seg!!! - Hvis en bare har energi til det!

Nå er ikke dette noe nytt fenomen hos meg, heller et som opptrer rett så u-regelmessig, - så en har funnet måter å komme de igjennom på!
De gamle erfarne gubber fra barndommens rike sa - "du får ta`n på siget"! - Det var mye sjøfolk og fiskere der! - ja så får jeg ta`n på siget, denne dagen da!

Jeg skal sige meg gjennom jobben, og jeg skal sige meg gjennom speideren! Det blir det hele! Så håper jeg på bedre bør i morgen!

Et bilde pynter i bloggen, men det enste "bilde" jeg fant for å beskrive følelsen, er en strofe fra Monty Phyton: - "Ja , vi er alle forskjellige" - roper hele folket unisont - før en enste roper - "Ikke jeg..! " - - - - Ok - passa kanskje ikke så godt - men morsom er den!

.

8 kommentarer:

Mari Anne sa...

Vi har vel alle slike dager av og til. Mitt motto når dagen er i tyngste laget: "Livet består av oppturer og nedturer. Hvis jeg vil ha oppturen må jeg også tåle nedturen."

Ha en så god dag som du kan.

Herdis sa...

"Ikke jeg heller"!! (he he he!)Her går det såvidt framover, held siget seg til dagen er over er eg glad. Ha ein rimeleg brukbar dag du og! Klem frå vest

Unknown sa...

Ja kjenner meg igjen her ja. Og da er det oftest best å bare følge følelsen... stirr tomt ut i rommet..

Anonym sa...

Ja, alle har vi nok slike dager iblant.
Du får stirre litt, tenke på hyggelige ting/ting som er verd å glede seg over.
F.eks. er det bare 39 dager til sola snur!!

Oline sa...

Jeg trøster meg med at jeg ihvertfall blir tynnere når jeg ikke har det bra. Verre med de som tilogmed legger på seg. Jeg oppdaget først hvor store forventninger jeg hadde til lykke og harmoni da jeg fikk barn. Det ble en braklanding i virkligheten. Nå har jeg lært meg at det kommer gode og dårlige dager. Og selv om det har vært en dårlig dag så er det ikke sikkert neste dag blir dårlig.

Harryford sa...

Det har blitt noen turer opp og ned ja!!!! Men det er ikke til å unnslå at en liker oppturene bedre!!!!

Har stirra ferdig for dag, seig greit igjennom, er vant til å "ro" så!!!
Håper du sto tørn ut og Cherrie!

Solsnu - det er konge det - jassa bare 39 dager!!!! :-)

Sant Oline, i morra kan bli en fin dag!!!!

Har vært gjennom slike "slankeperioder" det er en fryktelig måte å slanke seg på!!! Heller litt rund i kantene da!!!!

Nå er det natta - gud så godt!

Ellen Walnum sa...

Da har du vel lagt deg når jeg sitte og skriver dette og har våknet opp til en ny og mye bedre dag når du leser dette (jeg har nemlig hatt en liten prat med de som har med slike ting å gjøre og har bestilt en god dag til deg i morgen:-))

Harryford sa...

Tusen takk for det Ellea! Jeg vet du er flink til å ordne opp! Imidlertid regner jeg ikke dagen for startet før klokka 07.00! Ref torsdagens innlegg!!!!