26. sep. 2008

Tannlege og fest!

Ferien nærmer seg slutten, deilig har den vært, selv om dagene har rast avsted langt fortere en ønsket!!! Været har de siste 2 ukene vært helt utrolig, synd at jeg har måttet tilbringe så mye tid ved pcen!

De siste dagene har jeg jobbet med garsjevinduen fra ca klokka 10 på formiddagen, og utover til middagstid. Fruen jobber så da blir det meg som får "hus mat og barn" hvilket tar tid - for en utrenet!

Garasjevinduene er ikke helt i boks, så jeg utsetter "etterbilde" derfra, men kan isteden vise et "delbilde fra nye vedbua".
Tegnet på denne måten kan jeg måle ut hver meter, eller millimeter, med reisverk, og antall lecablokker, for den delens skyld. Mye arbeid å tegne, men det gir fordeler ved materialbereninger, samt mulighet til å sette opp et budsjett - - - det sier desverre ikke noen om arbeidstiden!!!!



Sitter her med en gryende hodeværk, det er den årlige tannlegedagen!!!! "Rutinekontrollen" i dag, med sandblåsing - eller var det saltblåsing, av tannkjøtt!!! Må tilbake da det har gått en skall av en fortann! - og er det noen hull!!! Alderen sniker seg innpå!

Dagens, eller rettere kveldens høydepunkt, blir en skikkelig fest i båtbua, det er samlet en del mer, eller litt mindre, musikere, til reker, kreps, blåskjell og østertersgilde!
8 mans "orkester"! Selv har jeg ikke fått noen slike egenskaper, så jeg får ta meg av "høringen"! "Frykter" at lørdagen blir med noe redusert energi!!!

Ukas "snakkis" her i lokalmiljøet, er i alle fall insettingen av vinduene i garasjen! En "damegjeng" som passerte utbrøt følgende - "WOOOOW - ikke dårlig etter 30 år"!!!!!!!!!!!!!! - så oppdaget hun meg inne i garsajen!

Ok så er det å starte med fyringen, grøt osv osv - ! Dette blir litt av en dag!!!


.

9 kommentarer:

Mokki sa...

Den som venter på noe godt osv... :) Hun var litt småfrekk nabofruen *hihi*

Red Hobbitt sa...

Artig med sånne kommentarer man egentlig ikke skal høre. Kos deg i helga :-)
Ps. Garasjen ser kjempefin ut.

Harryford sa...

En liiiiiiiiiiiiiiiiten overdrivelse var vel komentaren ja!!!! Men jeg tar poenget - med et stort glis!!!!

Unknown sa...

DE hadde vel godt av å se noen som virkelig arbeidet!
Kos deg i kveld! :-)

Harryford sa...

Mulig det Anita! :-)))

Kose meg skal jeg!!! Har nettopp svidd av en tusenlapp hos tannlegen, uten nevneverdig vondt - det må feires!!! Pluss en masse annet! (men ikke at ferien er slutt!!!)

Anonym sa...

De tegningene ser veldig ekspertaktige ut, synes jeg. Du er flink!

Harryford sa...

Takk for det Britt Åse! Jeg prøver å gjøre det så ordentlig jeg kan, slik at jeg kan dra nytte av de helt til byggene er ferdige!!! - Det tar jo forferdelig med tid, men jeg håper å "få den igjen" innen jeg er ferdig!!!

Ellen Walnum sa...

Måtte inn og lese hvordan i alle dager du hadde klart å kombinere tannlege og fest......har fullstendig skrekken. Godt å høre at det ikke gjorde vondt!

Håper du er oppegående etter gårsdagens festligheter. Hørtes moro ut! Skulle gjerne vært der gitt:-)

Harryford sa...

Ja pussig det med tannlegen - det har vært en mare i alle år, men bedret seg gradvis. Det var 12 år jeg ikke gikk dit!!!!!! Gikk bra det og, takket være gode gener!

Festen - det var definntivt årets fest - helt topp - masse spilling, masse sjømat, og akkurat passe med drikke!!!! Hjemme 03.!