24. sep. 2008

Personlig egenskap!

Dagene går og jeg har "klart" å ligge unna bloggen! - Har i steden fått gjort litt "nyttig!!!
Skjemaene er lagt til sides til helgen, jeg vil da søke litt kunnskap i omgangskretsen, og tiden er brukt - til fulle - med tekniske tegninger.
Dvs mesteparten av tiden har gått med til å rette opp feil, enten egne, pcèns eller tegneprogrammets - - - ikke vet jeg!!! Bare at det er forbaska irriterende!!!

Vi har strålende "indian summer vær" om dagen, og jeg har vært ute og jobbet med garasjevinduene - litt ufrivillig dog! - siden jeg har pådratt meg selvpåført "varig" hodeverk!!!! Forklaring : altfor lang tid med pcèn. Det ble døgn med 14 "effektive" timer gloing i skjermen - i full konsentrasjon!!! Tror, vet, at verken hode eller øyne klarte det!!!

Personlig egenskap var visst overskriften, noe jeg føler ikke å ha fått påfallende mange av de - i alle fall de "nyttige"!. Men, en får gjøre det beste ut av de en har!
Min sterkeste er, stahet, og den har jeg brukt store biter av siste dagene, gjennom utallig timer, ved pcèn og tegneprogrammet! Med min fremdrift, eller rettere, manglende sådan, ville "folk flest" gitt opp for lenge siden, - men ikke jeg!
Det skorter stort på kunnskaper, og fremdriften går mesteparten av tiden - bakover!! Så, eneste måten jeg mot alle ods kommer i mål på, er å bruke staheten og utholdenheten., Den er så godt utviklet, at den nok ligger farlig nære grensen til enfoldighet!!!


Jeg tar med et par skisser av carportforslaget, disse er bare skisser, og er raske å lage. Verre er det med byggetegninger, holder nå på med "vedbua" - som trening!!!
"Bygget" ved siden av er tenkt å romme søppeldunker og matkompost!
Tenker meg carporten så lav som mulig - solen til haven er viktigere!!!!

Sett fra hagen. Det går det en meter ned på baksiden, til "hagenivå", Der blir det en hellelagt plass for hagekompostbinger, for blanding av jord, for kvistkvern, for vedkapping osv! Denne plassen er lagt der, for å "utnytte" skyggen av carporten!!!



I morgen skal jeg legge ut Anneli sin plan for den nedre dele av hagen med "biloppstillingsplasser"!!!


Tror jeg stopper der, har ikke gjort klart til speideren, så jeg får ta en planleggingsøkt der og!


Ok tar med at bilde av hvordan garasje"vinduene" ser ut i dag, dvs til i går!!!!!! Kommer "etterbilde" "om en stund"!!!! Hva skal naboene nå snakke om!!!








Vakkert!!!!!!


.

9 kommentarer:

Miamaria sa...

Den carporten der så da slett ikke verst ut!

Harryford sa...

Vel. det er nå bare en skisse forløpig, både hva form og farge angår . . . . . .! Det blir vel noe i den rettning! - men så var det komunen da!!!!!!

Ellen Walnum sa...

Jeg synes du er dyktig jeg! Stahet er en god ting, har hatt god nytte av den:-)

Unknown sa...

Legger du all info for byggeslknaden rett inn på nettet?
Jeg tror nemlig vi kan bygge rett på parkeringsplassen, om vi holder oss under tre meters høyde. Må sjekker mer der. :-)

Harryford sa...

I en del komuner kan en søke rett på nettet - ikke i Risør!!!

Tror det er noe med brannsikker avstand til huset å tenke på og!!!

nefertiti sa...

Har du funnet ut av den skråblyanten under innlegget ennå? ;-) Hvis ikke, gå på: tilpass - innstillinger - trykk ja for hurtigredigeringstast.

Lykke til :-)

Harryford sa...

Takk for det Nefertiti! Men . . . det er et eller annet som ikke funker her, har prøvd mange ganger, slått av og på, lagret osv - men nei!!! Jeg har kanskje fått rota det til i html redigering av malen!!!!!

nefertiti sa...

Jeg husker at jeg rotet litt til å begynne med også.
Når du har trykket JA, og går tilbake til bloggen, da må du trykke på oppdater.

F.eks etter at jeg har logget meg inn, så vil ikke denne 'blyanten' vise før jeg her trykket på oppdater. Det gjelder hver gang jeg kommer inn på bloggen min.

:-)

Harryford sa...

Hmm - har prøvd "alt"!!!! Må ha surra det til i html greia!!!!!