16. sep. 2008

Hodeverk!

Eller rettere hodepine - som fører til hodeverk!!! Ja noe sånt!!!

Men først!

2 timer gikk med til å ryde vekk sykkelvrak, finne frem maskiner, verktøy og materialer, i går formiddag, før jeg endelig kunne begynne på vindusomramminga på garasjen - utvendig! Det gikk med "feriefart"!!!! Garasjen ligger 2 meter fra veien - og der er det mange som har godt tid - på en vanlig arbeidsdag !!!! - som går forbi - og er pratesjuke!!!! Ble ikke ferdig med ett vindu en gang, i løpet av dagen!!! To be continiued!

Traff "tilfeldigvis" snekkeren i nabohuset, hvor jeg sto og prata med en rørleggerkjenning - (hale ut tips!!!) Spurte han, snekkeren, etter kalkylen som jeg skulle hatt i helgen - "jo bare et par dager nå så"!!!! MEN - prisen nærma seg nå det DOBLE av hva jeg hadde satt som ramme!!!! - - - 500000 for utvendig ferdig!

Uten tvil ukas nedtur, og jeg bare vet at jeg ikke skal låne mer en 500 - har et par hundre til innvendig fiksing, og de skal brukes der, ikke noen annen plass!!
Nei her må plan B - eller C _ D _ E _F_ settes i gang! Men får vente til han kommer med disse tallene først! Forbanna dette med en skal ha en ansvarshavende - og det vil de ikke være uten å få snekre selv!!!!
Ok - så ble det vondt i hodet resten av dagen.

Fikk skrivi ut grunnkart, 1:250, etter mye om og men, fra komunens nettside (får det i målestokk der) og tegnet inn utvidelsene på huset. Tegna inn den nye carporten og utvidelsen av vedbua og. Skal tro om en kan søke på alt "for samme prisen!!!!)

Satt og funderte på mine muligheter for å søke komunen om å bli "selvbygger" - "ansvarshaver" kan jeg vel bare drømme om!!! Båtbygger!!!
Never som en kuriositet at èn der har ansvaret for komunes byggninger - satte opp reisverket på min garasje for 10-15 år siden. Den har jeg slitti med å rette opp siden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nedtynget av snølast - dårlig konstruksjon!!!

Når jeg skulle skrive ut grunnkartet i går, fikk jeg ikke den "forbanna A3 skriveren" til å skrive liggende ark! Prøvde sikkert 15 ganger med div instillinger. Nei. Fant ikke noe i dialogboksen om hvordan få det til!! - -Før jeg i forbandelsen kom til å trykke på "Landskap" istedenfor "Portrett"!!!!!!!!!!!!!! At det er mulig - kunne de ikke skrive Stående og Liggende!!!! Jeg skulle vel verken ha Portrett eller Landskap!!!!....

Og i dag fortsetter det i samme stilen!!!! Men nå nærmer det seg grøtkoking - har en halv time til avisene først!

6 kommentarer:

Herdis sa...

Ha ein fin (ferie)dag Harryford! Håper huevondtet er over, og at ting rettar seg av seg sjølv!

Harryford sa...

Hodeverk ja - - -skal tro om den kommer fra gryende forkjølelse!!!!! - - - - og det er vel egentlig bedre!!!!

hajal. sa...

I så tilfelle skulle eg ha nått deg med ei flaske av mi heimelagde HYLLEBLOMSTSAFT...... eller kasnje eg skal sende deg ein hyll ?Litt i seinaste laget for å kurere no, men med tanke på gryande forkjøling om tre år så....
Du får ta i betraktning ein plass til den på hageteikninga di.... !

Harryford sa...

Heisan hajal!

Jeg har fått tilbudet om Hyll av deg før, og den er nok på lista over "Skal Ha Planter" i hagen. Skjønt plantdelen har jeg ikke kommet til ennå! Har den heldigvis til gode!!!! Det er snadder å velge ut trær busker og planter, vet du!!!!

Anonym sa...

Får håpe at det går an å få redusert prisen en smule - slik at det blir overkommelig. Det ryktes å være "utbyggers marked" for tiden.....- ref morgenens nyhetsending! ;-)

Harryford sa...

Tanken har slått meg Inghild - litt is i magen nå så!!!!!