20. sep. 2008

Kommunal sudoku!

I kjernefamilen her, er det 2 som elsker kryssord, sudoku og kaukuro! - - - og 2 som ikke finner livet "langt nok" til det! - Jeg er altså i den siste kategorien! - men er nå blitt "tvunget" inn en en kommunal samrøre av de tre ovennevnte!!!

10 sider med skjema som skal fylles ut - skulle ikke by på nevneverdige problemer, men jo takk, det må måles, beregnes, suderes, kalkuleres . . . osv i i det vide og det brede, for å unngå at der kveruleres og annuleres, i de kommunale kontorer!!!!

Satt 9 timer i går (ok noen innslag i hagebloggene ble det!!!) med formularene, og jeg er ennå ikke i boks! Når det svartna helt, og ingen hjelp var å finne på nettet, var det bare å begynne på nytt! "Kryss av i rubrikken Mann - Kvinne"!!!! - Å så ta det derfra!!!!!! To be continiued!

Siden jeg kunne søke om ombygging av vedbua og den nye carport/garasjen for "samme prisen" må jeg tegne opp "as is" og "will be" - før jeg tar runden til naboene! Det blir dagens jobb.

Den carporten er en kjempe gordisk knute! For soltilgangen til hagen, bør taket være tilnærmet flatt. Dette fordi den ligger en drøy meter over hagenivå. - Men det ser jo ikke ut, dagens vedbu, som egentlig en garasje med flatt tak, ser pyton ut. Valg - sol - pen - pen - sol????? Noen forslag? Plexiglass!!!

I dag, skjemaer, tegning! Familien med korps-spilling og miniton! Mens jeg sitter her på stolen og sakte siger ut i sakkosekkform!!!!

Ps Det skulle finnes en hurtigredigeringstast her, men den kan jeg ikke få frem . noen son vet!!! Iriterende lang vei å rette opp skrivefeil, etter "publisert"!!!

6 kommentarer:

RandiF sa...

I min blogg er hurtigredigerings"tasten" en blyant på skrå under innlegget ditt.
Ellers syns jeg du er utrolig flink og nøyaktig i det arbeidet det nå holder på med. :)Lykke til videre. Gøy å følge med.

RandiF sa...

---innlegget MITT, skulle det seff være. Hvorfor går det ikke an å redigere sin egen kommentar?

potentilla sa...

Føler med deg. Har et anstrengt forhold til statistisk sentralbyrå som øser ut tisiders skjema med trusler om saftige bøter hvis man ikke svarer, og om jeg skulle velge å betale boten er jeg fremdeles pliktig å svare...
Hva som skjer hvis jeg da ikke svarer sier de intet om, men regner med at kretsfengselet blir ny adresse :(((((( (Det var en kjempesur)

Harryford sa...

Hmm Randi, lykkes ikke å få frem - blyanten - ennå!!! Til tross for nøyaktighet! (blink)!

Skal se det ender med fri kost og logi ja Potentilla!!!!
å så var det jo nyttig å lære en ny "Smilie" - tror den kommer til nytte - av og til!!!!

Marit sa...

Jeg missunner deg ikke med den jobben du har foran deg. Men du må tenke langsiktig(det ordet har jeg av en allen annen grunn hørt mange ganger den siste uken... ;)). Så er nok alle anstrengelser verdt jobben i mellomtiden :)

Ha en flott lørdag! Her skinner sola til en forandring!

Unknown sa...

Gud bedre, jeg skjønner godt at Norske byggeklosser fortsatt er en av våre klassiske filmer... Lykke til videre i byråkratiet. Men det kommer forhåpentligvis raskt noe konkret ut av det! :-)