30. sep. 2008

Eureka!

Javel så var en i gang igjen, det verker i kroppen allerede, etter første dag på jobb!

Jobber på ei 45` Coling Archer seilskøyte som ble påseilt, og fikk knekt inn noen rekkestøtter, skandekk, rekkesepter, røstgjern og selve rekka! Utejobb - noe ordentlig dritt, - når det blåser og regner, - vanskelig å få dekt til grunnet vanter til masta!!! Det var bare sjauing med stillasje, samt riving i går, men været var i alle fall strålende! Masse båtliv på fjorden, det forberedes til hummerfiske - for hobbyfiskerene!!!

Droppa middagshvilen, og fikk malt de 2 doble vinduene på langsiden av garasjen, de små på endeveggen rakk jeg ikke. Regner med at de vil bli noe matte av natteduggen, men de skal ha et strøk til, så det går greit! Skal tro når jeg får en fridag med pent tørt vær til slutmalingen, det begynner å bli seint på høsten for maling nå!

Ja så hadde jeg en mental oppvåkning i går morges!!! Ikke dårlig!!! Har jo i 10-12 år "tenkt på" den tilbakefyllinga rundt garasjens bak og endevegg. Begynte på oppgraving av gjennrast drenering gjorde jeg og! Det trengs ca 20kubikkmeter med drensmasse til oppfyllingen, hvilket jeg ikke har, og følgelig måtte kjøpes!!! Kr kr kr!!

MEN - pluttselig kom jeg til å huske at "Hagefeen" min, Anneli, anbefalte å lage tredekke der, og da trengs det jo ikke å fylles igjen i det hele tatt!!!! At det er mulig, -kjøpte nettopp inn både platon og fiberduk!!!! Nå kan jeg i steden grave vekk jorda inn til fjell hele veien, hvilket ikke er noen liten jobb, men det er i alle fall gratis! - og jeg får sårt tiltrengt overskuddsmasse!


Fra hageplanen sees det sydøstre hjørnet av hagen, forran huset.

Garasjen er det som er merket med Garasje/Verksted. Tredekket, merket Kveldskosen, går mot fjell, og mot dammen (som skal bli !!!) Gud hvor jeg gleder meg til å ta fatt på dette - skal bare ..... hus ...... stønn først!!!





Ok så var det fyring niste og 2 aviser. Stille i huset nå - "alle andre" har ferie!!!!! Kun katten som maser!

7 kommentarer:

Miamaria sa...

Ja det var hageplan med schwung over. Det der må jo bare bli bra?

potentilla sa...

Her må man bare la seg imponere :)

vig sa...

Flott hageplan. Dette ser jo veldig spennende. Skjønner godt at du gleder deg til å sette igang.

Silja sa...

Det så ufattelig bra ut! Kjempekoselig hage blir det :-)

Marit sa...

Det kommer til å bli kjempefint hos deg når du en gang blir ferdig : )

Anonym sa...

oj-oj-oj! Det var flott!
Skjønner at du er ivrig etter å komme igang, ja!

Harryford sa...

Yess planen er fiiin, Dette er bare en del av den! La den inn for å vise hvordan den plattingen med garasjen/verksted skulle være! Skal se om ikke jeg kan få lagt ut hele, den består av 4stk A3ark, så noe "mekking" må til!!!