28. sep. 2008

Fest og arbeid!

Festen i båtbua, ble uten tvil "årets fest"! - og en og annen har det jo vært!!! Kreative musikkere, kreative båtbyggere, noen cross over, noen proffe, andre amatører, ga en aldels herlig miks!
Rammen rundt det hele , båtbua med langbordet fyllt av sjømat i alle varianter, egenimpoterte viner, og stort bål på brygga - kunne ikke vært bedre!

Som en liten kuriositet nevnes historien om han som sleit hart med svelging av forrettens østers (egenplukka i haugevis!), - lurte på om det var glassmanet til dessert!!!!
Nyrøkt ål, på eik med 10% brisk, og ble kveldens favorittsnacks!

God musikk-jam, tilløp til allsang, og mye spennende mennesker, forhindret for meget avnyting av de edle dråper, så lørdagen ble en fin arbeidsdag - sånn litt utpå!!!
Det var garasjevinduene som holdt meg i ånde, og jeg kan med stor tilfredshet si at - nå er de ferdige - klar til maling!!!!!!! Yess - etter 30 år, som den forbipasserende nabo sa!!!

I dag vil jeg bruke dagen til dreneringen, pukken/drenslaget har fyllt seg med jord, da tilbakefylling ble utsat til "senere"!!!! - Stønn!!!
Var i går på Monter etter knotteplast og fiberduk til dreneringsmassene. 4000.- smokk vekk der!!!

Fruen på jobb - guttene har høstferie - ytre og indretjeneste på meg! Og i morra er ferien slutt!!!!!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Oj, hørte utrolig gøy ut!! -Tenk, mens jeg satt her alene og forlatt på sofaen. ja ja. ;-)

Tannlege er kjipt. Måtte tilbake selv for jeg knakk en tann her om dagen. Men fikk det gratis, da han mente det var hans feil. Hurraaa!!

Gleder meg til å se prosjektet ditt med vinduene. Høres så spennende ut. Kunne ønske jeg kunne halvparten av alt det du kan. Jeg er SÅ imponert. Ha en strålende søndag. Her skal dagen brukes til å gjøre rent inne.. desverre.

Red Hobbitt sa...

Dette høres ut som en fest helt etter min smak, bort sett fra østersen da.

Harryford sa...

Østers nam nam!!!! (Det var en tidligere som utallte at de! "ser ut som - oooog smaker som - moden snørr"!!!!

Greia er å få de heeelt ferske, litt sitron, og tygge leeeenge! Champis etterpå er greit!

Tviler ikke på at du sjarma den tannlegen nei!!!
Her i huset er det ingen som bryr seg det minste om støv!!! Hvis vi ikke snubler i det da!!!

Ha en fortsatt fin søndag! Guttene sveiser opp med nybakte rundstykker - - !!!!

Ellen Walnum sa...

Som sagt tidligere.....jeg skulle gjerne vært der! Høres ut som en fest helt etter mitt hjerte. Jeg pleier gjerne å kalle dem for "Bergmanske måltider" - ref. Fanny og Aleksander :-)

Anonym sa...

Håper aldri jeg blir SÅÅ sulten, - at jeg må spise østers..... !
Ikke noe for landkrabber fra Indre Vestfold :-)
Ellers hørtes det jo ut som et trivelig lag!

Christine sa...

Det derre østersgreiene...vel, jeg skjønner manetkommentaren. Minner meg om meg om min kjære på fin restaurant i Paris, og jeg kan jo tross alt litt fransk og bestilte sjømatmix til forrett. Vel, jeg trodde jeg bestilte en mix, men mixen bestod av ca 20 østers. Jeg brakk meg på nr.1, og mannen min måtte svelge unna. Han likte det ikke noe særlig han heller, men han er altså mere mann enn meg...;-)

Harryford sa...

Bergmanske måltider - jo det hadde visse likheter!!!Seint på natta kom "onkelen"!!!

Troen på franskunnsakpene fikk en kanskje en aldri så liten knekk der Christine!!! - - - 20 stk ja - hmmmm, det var disse mytene om østersen "egenskaper" da!!!! Men det sier vel historien intet om (;;;;;;;!)

nefertiti sa...

Der skulle jeg gjerne vært - og østersen hadde jeg fått ned uten problemer også, især sammen med nevnte champagne :-D