17. feb. 2009

Med pigga ute!

Ok - litt sånn "se her overskrift" - med tanke på de siste dagers "voksenprat" her i huset!!!

Men det gjelder noe helt motsatt!! - Mine undersåtter, denne gang, mine dyrkjøpte sådan! - Lik "rundetiden" i går, nevnes heller ikke her prisen!!!


Det er ikke til å nekte at jeg føler meg litt "oldiss" for tiden!

Jeg GÅR til butikken - det er det bare gamlingene som gjør!

- - - Jeg kjøper sko med pigger under - det er det bare gamlingene som har!

- - - Jeg synes kartongvin er dyrt - det er det bare gamlingene som synes! -

Skjønner! ;-)

Ok siden kommunen har slutta både med brøyting og strøing, er det ikke annen råd en å sko seg med pigger! Har nå pigger på sykkelen, og på skoa! - Hadde vi hatt på bilen, ville mange kroner vært spart!!! Ref fruens rundsnu!

Ok så gjør jeg klar for innvielse turen av skoa med piggene ute! - Med tanke på siste dagers snøfall ville vel "snowjoggers" vært tingen! - Var det ikke noe som het det en gang!!!
-----------------------------------------

PS Litt seinere, men likevel tidlig! 05.50. Turen unnagjort, skoa satt som spikra! Lå 45 sek før gårsdagen i halvgått "løp", - og så for meg 1,5 minutt raskere i dag! - Det endte med 30 sekunder! Og for "de" som savna "rundetiden" i går, så ble dagens 36min og 29 sek. ;-)

.

7 kommentarer:

Mario`s Verden sa...

God morgen Harryford!!
Du kan da være fornøyd , trimturen er gjort og lange dagen er foran deg.
Du det med å gå til alt, det er jo dagliglivets trim og en gave det. Uansett alder. Føler meg litt privligert som ser det som positivt. Angående alder ligger de som bare kjører bil dårligere ann enn oss i årene som kommer.

Harryford sa...

God morgen Mario! :-)

Ja deilig lang dag forran meg! Herlig! (-å være hjemmeværende - en stund!)

Tenkte det var litt "skummelt" å formulere meg slik! Men det lå nå en uskyldig humor, og honør til de gamle - langt bak der!!!

Jeg er imponert over å se de ordentlig gamle slepe seg avsted til butikken, og spør du, vil de sjelden sitte på!!! De vil vel ha litt trim de og! - - - hvis de ikke vil gi "ungdommen" dårlig samvittighet - helt rettmessig!
Men "vi - ungdommen" sitter jo fast i tidsklemma vi så . . . !!!

Torill sa...

Morn morn! Ja,du har alvorlig talt vurdert pigger jeg også.Jeg har blitt så redd for å ramle,at jeg holder meg mest inne.Ikke bra det heller.Men nå er snøen snart borte her,bare en masse slaps igjen,så da er det håp for mor,kansje bikkjene vil lufte meg i dag? Å du...

Harryford sa...

Håper ikke du tenker som meg Torill, jeg brukte "100år" på å bestemme meg for å kjøpe piggdekk til sykkelen. Bruker den så mye jeg kan! Er egentlig ikke noe glad i å gå!!! I alle fall var det var en drøm å få piggdekk, nå er det mye tryggere å sykle en gå!!

Nei spander på deg et par gode "piggsko" det er bare herlig!

Flott med bikkjer som lufter en! ;-)

Gry sa...

Og jeg som trodde det var løpesko med pigger du hadde kjøpt deg.....

For noen år siden hadde jeg noen kjekke støvler hvor det var brodder innfelt i sålene. Du bare vippet dem inn og ut alt etter som. Kjempegode på klink is! Men de forsvant fra handelen etter det første året. De var vel ikke kule nok.

Red Hobbitt sa...

Neida, det er ikke bare gamlinger som har pigga ute. Jeg også.... og nå du! Jeg er blitt helt avhengig av piggsko, har fått skutt inn bilpigger i et par gamle fjellsko og det er bare så bra. Jeg tramper avgårde mens mine turvenninner følger etter i Bambi-stil.
Har foresten lagt litt på latsida når det gjelder sit ups. Men har nå gjort det bedre denne mnd enn i januar. Ha en fin kveld!

Harryford sa...

Hi Hi Gry - det er joggesko med pigger, og ikke kalsojer!;-)

Husker skoa med James Bond pigger! Mange eldre som spør etter de!!!

Nå har jeg og dobbla situpsen Red Hobbit, til 20 stk om dagen!!!

Fin kveld til dere begge!