19. des. 2008

Mest til pryd!

Noen ord i natten, siden forkjølelsen ser ut til å ha tatt meg igjen, og ødelegger min skjønnhetssøvn! Irriterende da det bare er noen uker siden sist!!!

Dagene her går på det jevne, - er hjemme og rydder! Er det drittvær, ryddes det i garasjen, og er det oppholds, ryddes det ute!
Skar opp 15 gode sekker med ved, platerester, her for et par dager siden! Det hadde vært lettere å kjøre de på fyllinga, og kanskje like billig, siden jeg fikk ødelagt sagbladet på spiker!

Ute på katastrofeområdet har jeg skåret opp en god kubikk med div hunved, materialrester, osv! Alt klissvått etter siste dags snøsmelting, - det er bart nå!
Fyrer bål i tønna når jeg er ute, koselig, og det mangler ikke på rot og skrot som kan brennes! Har et 100 lites oljefat, som jeg har montert ei gammel kjøkkenvifte til, slik at jeg får tilført luft til en så si røykfri forbrenning! - - - Ja jeg er så gammel at jeg fikk opplæring i forbrenning fra barnsben av - som det heter! Brenner ikke miljøfarlig saker, det får kommunen - og legger i deponi!!!

Har vært litt i kontakt for noe jobb, men det drar ut, og jeg går her som overskriften antyder, mer til pryd en nytte! I beste fall!! ;-)

Julebordinvitasjoner holder jeg meg unna, men var på Speiderens i går. Det var hyggelig og forgår i fine former! Kun "pølser og blåbærsaft" - står det på regningen! ;-)
Jeg spiser helst ikke julemat "ute" den lages mye bedre hjemme, og jeg vil vente til jul! Tok "okse" som det heter! Skal tro hvor de får disse oksene i fra nå, så vidt jeg kan se, er "oksen" en godt utdannet veterinær - av "alle kjønn"!

Siste skoledag for guttene i dag, henter de og så drar vi på torget etter juletre! Det passer seg for bygutter sier minsten! (ikke dette peset ute i skogen!)

Slik var det, ha en fin fredag og helg!

Ps Det utøves 10 situps pr dag! Kun en oppvarming til et ”større løp” etter nyttår!!! ;-)

.

9 kommentarer:

AnitaH2 sa...

Mest til pryd, du liksom. Det du forteller du har gjort hørtes ut som innsatsen gjennom en hel sommerferie for meg!
Ti situps her også. Men større løp???

Harryford sa...

Ok kanskje ikke så mye pryd da men! - Heller!;-)

Nei vi får vel prøve å øke til dobbel dose etter nyttår! Hi Hi Hi!

Koselig "du stakk innom"! Sitter her og roter med NAV regisrering - byr meg i mot, er vant til å klare meg sjøl - men det er vel det "mest fornuftige"! - som om jeg har brydd meg om det noen gang!!!

Unknown sa...

Jøsses, for en energi du har når du er forkjølet da?! Blir jo helt gåen jeg, bare av å lese dette.

God bedring!!

Red Hobbitt sa...

Nå fikk jeg dårlig samvittighet som ikke har tatt en eneste sit ups på evigheter. Ok da, skal ta ti jeg også i dag.
God bedring og god helg til dere alle!

AnitaH2 sa...

Jeg antar at du har betalt så pass med skatt og ytt så pass til samfunnet at du fortjener det du har rett på fra NAV. Så hold fram som du stevner med registrering og sådant mer. Selv om du _kan_ klare deg selv, kan du tenke på at det blir romsligere for hele familien med bidraget du får.

elle-melle sa...

Jeg ville vel sagt mer til nytte enn til pryd - for det var jo ikke småtteri du har bedrevet tiden med.
Men situpsene styrer jeg unna ..de er for krevende for min form, men det hender jeg prøver meg på en tur i det fri.

Ellen Walnum sa...

Hmmmm....hvis dette er kun til pryd lurer jeg på hva som kreves dersom man skal være til nytte? :-))

God bedring til deg!

Mari Anne sa...

I fjor fulgte jeg med fra sidelinja , men i år har jeg tenkt å se hvor lenge jeg klarer å holde følge med dere i sit-ups gjengen. La oss gjette på en uke eller deromkring.

Harryford sa...

Beklager at jeg ikke hat fått gitt tilbakemeldinger her, men febertåka la seg over meg, i 5 dager!!!

Får vel julekort fra pillefabrikken Weifa snart!!!

Ingen situps i det hele tatt, men vi kommer sterkere tilbake over jul!