14. feb. 2010

Dyrt OL - nytt TV

Lev i tiden, følg strømmen! Det er meg i et nøtteskall, kunne jeg drømme om, men virkeligheten er nok nesten det motsatte!

Men, i går var vi av sted for å kjøpe nytt TV. Det er OL tider, med over 500 timer OL på norsk tv - og det vil vi UNNGÅ!

Løsningen blir onlineTV og leiefilemer. Men tenk vårt "gamle" TV fikset ikke å kommunisere med laptoppen! Hmmm, så bar det av sted til "Expert Nær" for å finne de rette kabler og overganger. Til ingen nytte. De foreslo omtrent å lodde opp noe selv!


Ok neste trekk ble ny TV. Jeg hadde litt vondt i magen for dette da den gamle vel var knapt 5 år - eller! Uansett, vi fant en 32 tommers, som er mer en nok for vår lille stue.
Så fulgte timer ned oppkoblinger, dekodere, hardisker, og til slutt lapptoppen. Masse tilpassingr og høyt stressnivå, men vi lykkedes til slutt!

For moroskyld, og siden fruen påsto at den "gamle" Tv`n sikkert var 10 år, (fast opplegg dette) fant vi frem kvitteringen, og hmmm - på en måned nær - var den - 10 år! Ok det gjorde det hel litt "bedre". Minsten tok den og - opp på rommet!

Hele lørdagen gikk med til dette, så det var vel en slags avslapping!

Ha en fortsat fin helg! Strålende fin sol i går.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja her i huset er det meg som er oppkoblingsovergeneral. Gubben og barn skyr hus og heim når mor skal fkse. Stressnivået er ganske høyt. Men så er gleden desto større når det faktisk fungerer.

Grattis med ny tv!

AnitaH2 sa...

32" holder lenge, synes vi her også. Bortsett fra når guttungen har kamerater på besøk, da! For da kommer jo forbauselsen klart fram fra enkelte...
Vår er ganske ny, tror jeg må forske litt på online film? Har ikke tenkt over muligheten, en gang!

Ellen Walnum sa...

Vi opplevde noe av det samme, men med motsatt grunn i forbindelse med VM i Trondheim i 97. TVen røyk og far i huset føyk ut for å kjøpe ny, vi kunne jo ikke være uten TV under VM!!!

Grattis med ny TV, og alt er alltid eldre enn vi husker, og det er alltid mye lenger siden enn vi husker. Tror jeg det er 3-4 år siden, er det garantert 5-6 år siden:))

Berit sa...

Hos oss blir det nok mye OL - om jeg får bestemme! - på var gamle TV.