1. sep. 2009

Jeg fyrer - altså er det høst!

Det er utrolig hvor mye unyttig en kan huske "på morran"! Descartes ord; "jeg tenker - altså lever jeg", blir til overskriftens "jeg fyrer - altså er det høst"!

Nå var jeg så inderlig lei av å si til meg selv at "denne sommeren har egentlig vært varm og god – og èr det fremdeles"! Det er bare å fastslå, at en til slutt blir frysen av denne "innbilte" varmen! Så med 18 grader inne, dro vi i gang svarten i går - deilig! Etter en stund ble takvifta startet, og en behaglig "fønvind" suste gjennom stuene!
Det var tidlig for første fyring, 31. august, - det tilsier 3 fyringsfrie måneder i året det - her på Sørlandet!

Funderer for tiden om kroppstermostaten min begynner å bli treg. Når grøftegraving pågår, holdes varmen oppe, uten problem. Men vel inne til velfortjent pause, synes kjølingen å fortsette for fullt i flere timer, og jeg blir frysen, særlig på beina. Irriterende når jeg legger meg til middagshvil - får ikke sove grunnet kjølige undersåtter! PS legger merke til at et glass rødvin hjelper på sirkulasjonen.

I dag, - skal tro om været er fint nok til at sprengmannen dukker opp! - Og i kveld skal jeg ha mitt første Storspeidermøte. De sies å ha i overkant av ustyrlig energi disse "store" - tenåringer - jeg tror det ikke før jeg før jeg ser det!

Ps Glemte Felleskjøpet i går, får ta det i dag. - Tok opp kommentarforslaget om innkjøp av minigraver, i det guttene her i huset kaller "eldrerådet"!!! - Forslaget ble nedstemt - "noen" har dobbeltstemme!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ullsokker hjelper godt på kalde føtter - jeg er totalt avhengig :)

Marianne, Rasta

Linecas have sa...

Fniiis dobbeltstemm? Skjønner ikke hva du mener med det. Hehe.
Tror det er lettere å være kvinne og hagegal. Da får man det som man vil. GLIS! =)))

Kvikkboreslam har jeg aldri hørt om før hva er det?

Ekko på det med ullsokkene brukte det til og med i Juli på regnværsdager jeg. fryser lett på bena sånn er det med den saken. Er man varm der nede er man varmer i kroppen også.=))

Merethe sa...

Høsten har kommet hit også. Kjente det i går at det faktisk var litt kaldt inne. Løvet på bjørketrærne begynner å bli gult. DA er høsten i anmars.

Anne på Moseplassen sa...

Jeg har fyra på stua på morgenen en par uker allerede, men de siste dagene har vi måttet ha varmen på hele døgnet, og varme på soverommet også. Det er rett og slett kaldt, rått og hustrig inne. Skikkelig høst!

Unknown sa...

Varmepumpe nr 1, er skrudd på i dag..

AnitaH2 sa...

Ingen minigraver, nei? Men de kan leies også, da...
;-)
Ullsokker er tingen - bare å kapitulere!

Harryford sa...

Ullsokker er påført - godt vi er flere i "Foreningen til kalde føtters hjelp"!

Finurlig dette med "dobbeltstemmen" Den er av fruen (tror jeg) mentalt plantet inn i meg - slik at jeg kommer ut i 1 - 1 - - - og så kommer hennes stemme på toppen!!!:-D

Fyring er kos - men varmepumpe kommer i "nyhuset"! - Sammen med ovn/peis - ikke like sjarm å ta et glass rødt ved varmepumpa! ;-)

Legger merke til at Rogna som virkelig er proppfull av bær i år, begynner å gulne! - Høst!