7. mai 2009

Sliten trøtt og glemsk!

Jo overskriften er på sporet av nåværende tilstand, - mer kan legges til - men det får være!

I alle fall er konfirmasjonen vel overstått, alt gikk etter planen. Kirke, lett kaffe, guida omvisning på Risør saltvannsakvarium, middag, og stor kaffe. Været var fint og vi kunne spasere mellom "aktivitetene"!
Siden 30 stk var for mange til å ha hjemme, var vi i en privat forhenværende rederbolig på Solsiden. Salat, mozarella pluss, til forrett, helstekt pattegris til hovedrett, og sorbé bjørnebær til dessert! Kokker og servitører gjorde en utmerket jobb. Kakene hadde fruen tatt seg av og de var bare helt topp. Konfirmanten fornøyd. Foreldre totalt utslitt! Konstaterer til slutt at familie er noe "rare greier" og at jeg igjen ser viktigheten av samarbeidstreningen vi driver i småspeideren!

Så skulle en tro at alt var såre vell og en kunne slappe av, men neida, for nå ble det på kort varsel jobb igjen, og den skulle helst ha vært ferdig en uke før vi begynte! Jeg trosser det og tar litt kortere dager den første uka, der er så mye malegreier, og ikke minst speidergreier som må ordnes!

Hva glemsk angår så er hodet helt blåst om kvelden, og når jeg i går kveld var nede og lukket drivhuset, kikket jeg inn og var såre fornøyd med at ingen ting sto i midtgangen, alt var ryddig og fint! Flott - helt til jeg våkna klokka 02.45 i natt og kom til å tenke på at jeg hadde glemt å sette inn alle tomatplantene som jeg bærer ut og inn!!!! Stønn! - og slutt på soving - men jeg orker ikke å gå ut, det er mørkt og jeg har vondt i hodet!

Slik det er nå, blir det ingen overskudd til blogging, blomster blir ikke priklet og "alt er bare trist og leit" - som i Kardemommebysangen! - - - Gud hva jeg gleder meg til - - - det blir rolig igjen! Til høsten! Når det skal bygges hus!!!

Nå – forsøk på stolsoving!

En riktig fin dag ønskes!


.

7 kommentarer:

Mariann sa...

Gratulerer med vel overstått konfirmasjon. Høres ut til at det var en vellykket feiring med det viktigste resultatet,- en fornøyd konfirmant.
Du får ha en fortsatt fin uke, selv om den blir litt travlere enn du kunne ønske.

Unknown sa...

Ja gratulerer med vel overstått! En milepæl vil jeg si.
Stakkars. Jeg leser jo alt du holder på med, og forundrer meg ikke et dugg at du blir glemsk og trøtt. Jeg har ikke halvparten av ditt stress og føler at jeg snart ikke husker hva jeg heter engang. Trøtt konstant. Så du kan med veldig god samvittighet glemme tomatplantene ute, tror ikke det er noe krise, og leeeeen deg tilbake og slapp litt av.
Kjørte forbi Risør i går og vinket til deg i forbifarten. :-)

Gry sa...

Det høres ut som en utrolig flott konfirmasjon!

Synd det blir for mye stress. Tenk om vi alle kunne "plukke plommer i Hardanger"? Det hadde vært noe.

Røsslyng sa...

Ja, det å ha konfirmajon tar på, godt du har det overstått nå. Vi hadde 26 april og det tok vel nesten en uke før jeg var noenlunde oppegående igjen...

Det er dessverre slik iblandt at det ikke er like lett å finne overskudd nok til å ta seg av planter, hage osv på en ønskelig måte, men da er det viktig å huske på at slikt skal være kjekt å sysle med og ikke føles som en sur plikt som gir dårlig samvittighet ;) Det er en tid for alt og du kommer sikkert sterkere tilbake senere. Du ligger visst ikke akkurat på latsiden har jeg skjønt, med husombygging osv osv
Håper energinivået tar seg opp igjen snart.
Ha en fin uke videre! :)

AnitaH2 sa...

Klem!
Gratulasjoner til konfirmanten!

Og husk å puste både ut og inn!
Så flott med jobb da! Jeg skal til intervju neste uke og er temmelig spent, for å si det pent.

Skal jeg minne deg på at du gleder deg til høsten sånn ut i oktober en gang?
;-)

Mete sa...

Gratulerer med vel overstått komf! En høytidelig dag som er "ganske stress!" som mine 9.klassinger sa det. Men det var jo gøy også!

Håper du fikk duppet godt av med stolsoling - og ha en fin og rolig helg!

Harryford sa...

Takker for vel overstått Mariann med flere! :-) Jo det var vellykket - og jeg har god trening til nestemann om 2 år!!!

Tross hodesurr og glemsel tror jeg tomatene har kommet seg over sjokket - og de har fått være "inne" i dag!

Ellers vinka jeg og Charlotte! ;-) - - og en plommetur hadde vel ikke vært å forakte - om en stund Gry! Jeg blir med! ;-)

Har slappa av i ettermiddag Rødslyng, kun litt "salatluking" - og formen stiger!

Lange pust - ut og inn! - joda flere ganger om dagen! - og lykke til selv, med jobbintervju Anita! Spennende!

Det ble i alle fall litt stolsoving Mete, sånn fra 05 til 06 - hjelper godt det!

Komfirmanten her i huset tok dette SVÆRT rolig - i alle fall utenpå!

Nå kvelden!