10. mai 2009

Harry Dodson - og jeg!

Jeg og den nå avdøde headgardeneren fra tv-serien om restaureringen av den viktorianske grønnsakshagen mm, på Chilton house, Harry Dodson, har nok ikke mange ting felles, kanskje bortsett fra vår ærgjerrighet for å utføre våre respektive fag med dyktighet!
Men - i går, søndagen, hadde vi ytterligere en ting til felles!
Som tidligere nevnt var jeg i en noe spesiell konfirmasjon, og vi måtte plutselig ta 1 og 1/2 times pause, hvor vi kjørte hjem. Ventetiden ble tross familiære protester brukt til å gjødselvanne - en 8-10 bærbusker - med godt utblandet hønsegjødsel++. Blandingen som var laget noe timer tidligere hadde stått til "gjæring", og var nå moden for bruk! Skifting var det ikke tid til, så jeg tro nedi gummistøvlene, bretta opp hvitskjorta, og lot silkeslipset dingle!
Forbispaserende fikk nok det endelige bevist på at "nå har`n tørna helt"! Jeg storkoste meg - bonustid med stil!
- Likheten - at vi begge "haget" i hvit skjorte og slips!

.

9 kommentarer:

Mete sa...

Fornøyelig! Skulle gjerne sett deg der i finhabitten!
Ha en fin dag - den ser ut til å bli bra - i alle fall værmessig!

Lilly sa...

Det hørtes kjent ut!.... Man skal bare.......Selv bunad er ingen hindring for haging. Ha en fin dag i øst!!

Unknown sa...

Utrolig kult! Kjenner godt til det der. Skal bare-skal bare. Har selv spankulert rundt i beddene i stilettheler på vei til ett eller annet, så bare MÅ man dra opp en greie eller noe. Hi-hi!!

Anonym sa...

Stiiiilig.

Det har hendt jeg har bråluket litt før jobb og kommet fram med sørgerenner, men ikke i fin-stasen, ennå.

Harryford sa...

Ja ja - noe daglig foreteelse blir det nok ikke - men litt gøy var det nå!

Hagende med bunad, eller den lille sorte med høye hæler, høres liskå stiilig ut - sørgerendene derimot - må en nok være en "kjenner av hagesysler" for å se det stilige i - jeg gjør det! :-)

Ellen Walnum sa...

Ja det synet skulle jeg gjerne sett:-)) Jeg er nå engang av den mening at ethvert antrekk er et perfekt hageantrekk!!:-))

Harryford sa...

He he, noe i det Ellea - og jeg tviler ikke på at du hager med stiiiil! :-)

AnitaH2 sa...

Jeg var ute klokka ett her en natt i bare nattdrakta - hadde glemt å ta inn bodnøkkelen - som også har husnøkkel på snora...
Lite ferdsel i strøket på den tida, men jeg skal prøve å bli litt mer standsmessig som dere andre!
;-)

Harryford sa...

Det synes jeg virkelig du skulle ja! ;-)

Ellers - jeg mener hvis du likevel skulle ha blitt sett der bare i pysjen - ja da tror jeg naboene dine ville ha trodd et sto virkelig ille til med deg, hage midt på natta! ;-D