11. sep. 2009

Flotte travle høstdager!

Her skulle det vært et fint høstbilde - men det har jeg ikke funnet tid til! Vi "hjemmeværende" har det travlere en "folk flest"!

Hadde koselig "hagebesøk" på onsdagen - men dessverre kom sprengmannen og hans datter samtidig med hagebesøket, og de måtte hjelpes innimellom hagepraten! Sprengmannen knirka rundt med 4 brustne ribben, storknaskende på Paralgin! Ikke lett å dra sprengmatter da! Men de kom nå i mål - tror jeg! Må ha en graver til å fjerne de største steina, klarer det ikke sjøl - og jo jeg har prøvd - minst 5 ganger!

I går, torsdagen, gikk hele formiddagen til trollbekjempelse - igjen! Jeg fikk seint onsdag kveld beskjed om et nytt troll som måtte nedkjempes i løpet av et halvt døgn - At folk ikke kan gi beskjed litt før de har begge beina utenfor stupet!!!
Jeg må innrømme at jeg da ble oppriktig oppgitt og maktesløs over dette - denne uka har jeg hatt mer en full dag med opprydding! Jeg tok meg 3 glass rødt for å "komme litt vekk” på kvelden - men våkna i 4 tia på morran, og satte i gang. Kom i mål fly forbanna sånn i ett tia! Fruen lurte på om jeg synes jeg fikk mye igjen for speiderkontingenten! :-DDD

Seinere på dagen fikk jeg 12 ton med sprengstein som jeg skal fylle i garasjetomta. Fortsetter på det i dag.

I ettermiddag drar jeg sammen med de søte små, eller i alle fall 12 stk av "de største" søte små - på kano og overnattingstur til i morgen ettermiddag! Er så heldig at jeg har flotte engasjerte medhjelpere i småspeideren, som har tatt seg av hele turen (nesten!) slik at jeg har fått konsentrere meg om troll, papirhekser og storspeideren.

Dessverre blir det liten tid til hage, hageblogging og kommentarer, men det kommer vel tider etter disse!
Været har bare vært helt skjønt noen dager, sol og varmt, og jeg har ligget flere minutter! - på terrassen og slappet av! De melder fint vær gjennom hele helgen. Lover bra for turen.

Så ønsker jeg en god helg til dere som titter innom.

.

8 kommentarer:

Mari Anne sa...

God helg til både deg som skal på tur og til fruen som skal være hjemme.

Linnemi sa...

Speidertur i flott vær høres bra ut. Jeg har mange minner fra ditto år i speideren, - søkkvåte turer er ett av dem. ;-)

Merethe sa...

God tur og god helg. :) Her har det også vært nydelig vær noen dager og det nytes. Men i dag er det litt skyer....de trenger jeg ikke nå :))

AnitaH2 sa...

Hmm, du vet kanskje hvordan vi bør behandle den gamle speiderkanoen vår?
God tur!

nefertiti sa...

:-))

God helg!!

Unknown sa...

Huff, flere troll? For no,dritt.
Håper det blir en fin tur da. Tid? Ja det var det da...

Ellen Walnum sa...

Og helgen ble helt fantastisk den:-))

Troll er noe herk!!

Harryford sa...

Turen, helgen og været ble helt topp - men der trengtes hvile på søndagen!

Mer i dagens notat.