2. juni 2009

Pinsen i skyggen av blodbøka!

Med alle disse kalde dagene en har gjennom året, er det rart å få dager så vamre at en må sitte i skyggen! Pinesn 09 var slik - deilig!

Jobben er over, det ble lange 12 timers dager - så pang slutt - og en "datt sammen"!

Deilig var det da å kunne nyte en sånn pinse. Til tross for at en var kraftig sliten, ble da noe gjort, og her sees espaljeet som er under maling!
At det er mulig å bli så dum at en ikke maler før en setter det sammen!!!
Vel det er det bare jeg som klarer å finne på! Men guttne skulle ha noe å gjøre, og det fort så - det ble slik!


Siden vi er inne på espalje, så er jeg i gang med et armerningsnett som noe skal klatre i. Muren ved terrassens nordvegg ble vel hvit, og det blir fint å få dempet den litt.
Kjøpte et 3 mm - 10x10 cm nett, som var ferdig rusta. Jeg satte det inn med en olje - "Owatrol mot rust" for at det ikke skal bli for mye rustvann på terrassen!
Nettet er egentlig for tynt og vinglete, så jeg må sette inn en del støtter i veggen, for å få det stivt!


Det ble et par turer på vannet, stille varmt og fint som det var!
Her sees de gamle, filmet fra minsten i jolla. Egentlig er vi på vannet for at han skal trene! Tennåringen -"nyter naturen" på fordekket!
Fort går det ikke, da sjektemotren kun klarer halv fart, før den går varm! Men Ok - deilig var det!


Et av pinsens, eller egentlig litt før, andre "prosjekter" var at guttene skulle velge seg ut en plante til terrassen! Det ble Thjua Smaragd!!!
Dyre var de, og 2 stykk skulle de ha - en hver! - Vel jeg hadde ikke hjerte til å protestere, så nå står de der i sine lyseblå potter!

(kunne vel fått en kilometer gratis - her og der - hvis det var det om å gjøre men!!!)



I år har det vært en fantastisk rognblomstrin her, bedre en på mange år! Måtte jeg bare få surra meg til å plukke noen kilo til høsten, det er tomt for rognebærvin nå!!!

Bildet er fra soverummet, og sikkert like uklart som meg en tidlig morgen!!!






Pinsen og finværet har vært utetid for frøken Lucy - det har tatt på, og nå ligger hun totalt avslått i stolen!

Pussig sovestilling - men er en trøtt - så er en trøtt!!!


Jeg er vist ikke i det mest skravlete hjørnet for tiden, men det kommer tider etter disse, hvor det blir mer prat en handling - nå skal jeg ut og begynne på forskaling til "nabomuren"!

Ha en riktig så fin tirsdag, det har grånet til ute nå - blir ikke så varmt å jobbe da!

Ps Det var 18 grader ute i går klokka 23!!!

.

8 kommentarer:

Unknown sa...

For et deilig pinsevær vi har hatt. Likte spesielt familien som slappet av i skjekta - og pusens hvilestilling. Det ble vel noen timer på det espalieret?! Imponert.

Anonym sa...

Jeg kan trøste deg med at du ikke er den eneste som ikke har malt espaljer før sammenskruing .... ;)

Det var en deilig pinsee for båtliv, ikkesant?

Anonym sa...

PS - flott sovestilling, ja. :D Den som var sååå avslappet at man kunne sove sånn.

elle-melle sa...

Den tabben har nå jeg og klart!
Armeringsmatter er veldig greit, stilig og holdbart.

Og jeg nyter godværet fortsatt, det blåser litt mer, men det er egentlig bare behagelig. Herlig:)

Ellen Walnum sa...

Ja denne pinsen kommer vi til å huske lenge. Det har vært en fryd har det.

Stilig sovestilling på pus forresten:-))

Jeg har tenkt å være føre var når ny kledning skal opp på veggen med det første. Male den før den blir satt opp!! Har ikke lyst til å henge opp under mønet i etterkant, har ikke lyst til at noen andre skal gjøre det heller......

Annsi sa...

Deilig pinse her og, og den manøvern med spaljeen har jag også vært innom... Av situps ble 1750 stykker eksekvert i mai! Klem fra Annsi.

AnitaH2 sa...

Åh, jeg sitter og ler for meg selv. Hva ofrer man ikke av hageskjønnerens anseelse for at de søte poder skal vise et snev av interesse!
Hvis jeg noen gang kommer så langt som til Risør, skal jeg huske at det ikke er deg som har valgt!
;-)
Her er prestekrager, løvetann og forglemmegei de andres favoritter. Men jeg aner en viss rhodo-mani hos elleveåringen, og det er jo lovende.

Harryford sa...

Det er nå trøst å lese at jeg ikke er den "eneste i verden" som har gjort den tabben, - å ikke male før sammensetting av espalje!;-

Imponerende situps Annsi! - egne - o - !

He he - godt du har det in mind Anita - når du kommer på besøk - og gjør nå endelig det! Besøk altså! ;-)