12. sep. 2011

Loddet er kastet.

Valget er gjort, det er valgdag også søndag her i byen, og godt er det, for nå må jeg opp til min mor et par dager igjen. Det er ikke spøk å miste ektefelle på sine gamle dager – papirmølla er stor, og lite oversiktelig.

Jeg har en følelse av at det blir bra valgdeltakelse her i år, det var sjeldent mange som ville søndagsstemme. Ja og så hadde de forandret på rutinene ved stemmeavgivning igjen. Nå skulle en hente stemmesedler før en sjekket om en sto i manntallet, motsatt før.

Her i Agder fylkene skulle vi og stemme om vi ville ha fylkessammenslåing, og der vinglet jeg - hmmm - mot mine prinsipper, og stemte motsatt av vanlig ;-)

Jeg har store håp for dette valget, det har vært et sabla rot de siste 4 årene, tragisk, men må selvfølgelig erkjenne at min stemme bare er en blant ca 4000 her i kommunen. Men som nevnt i forrige innlegg, har jeg mine metoder.-

Nå bloggpause noen dager, mens jeg er på Østlandet og hjelper til så statlige og kommunale etater for orden i sine ruller.

Godt valg.

2 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

aha! takk,jeg trodde jeg hadde blitt mer glemsk enn jeg var, når jeg styrte rett mot manntallet og ble stoppet og ledet mot avlukket.. der fikk jeg forklaringa, de har altså forandra.
men nå ble det dessverre ikke økt oppmøte totalt, synd.

Harryford sa...

Lurer på hva folk som ikke stemmer egentlig tenker, mange er det og!