15. sep. 2011

Aushvitch - neste

Ja så går turen dit, heldigvis ikke på grunn av valget, eller kanskje like mye, ikke på grunn av de som ikke tok et valg, kan være like farlig det.
Men i alle fall, jeg tok feil jeg som trodde at i år ville folk benytte sin rett i større grad en tidligere, men neida!

Vel, jeg er i alle fall fornøyd med valgresultatet her, det er da noe.

Blir med minsten på ”Polentur”, legg merke til e`en og n`en inne i ordet, så det ikke blir noen missforståelser ;-)

Har slett ikke lyst, Jeg har levd med krigen hele livet, frem til en måneds tid siden, men velger likevel å være med, grunnet minsten sin av og til noen vinglete helse.

Ellers kan jeg bare konstatere at det fremdeles ikke er lett å være over 80 og skulle ordene opp etter sin ektefelle.
De som jobber i det, ”det offentlige” er visst for unge til å forstå hvordan eldre har det med moderne teknikk kombinert med ”gammeldags” tenkesett.
Vi lever alt for ”segregert” her i landet, hva aldersammensetning angår.
Fra barnehage til pleiehjem i ”samme klasse”!

Vel, så blir jeg offline fra i kveld, og en drøy uke fremover.

6 kommentarer:

Elsa sa...

Kjekt å se deg igjen på bloggen. Har savnet skriveriene dine om dette og hint.
At ting er tungvint og tungrodd i disse datatider er jeg helt enig med deg i, særlig når en kommer bort i offentlige etater. En kan bli oppgitt mange ganger over disse folka som sitter på kontorene og skal være til hjelp.
Du får ha en trivelig tur til Polen sammen med poden. Ser fram til reisereferat.
God tur begge to:)

Harryford sa...

Takk for det Elsa, hygelig å "se" deg igjen også!

Turen tja, det blir vel ok - til slutt!

hajal. sa...

Vil ynskje deg og misten god tur til Polen. Det vert nok mange sterke inntrykk å ta med seg heim!
- Byråkratiet er i dei aller fleste tilfelle tungt farvatn å navigere i med mange "skjær og straumfulle" hindringar.

Merethe sa...

Næmen :D har du begynt å poste innlegg igjen..... så morro :) det har gått meg hus forbi. Velkommen tilbake. artig å lese om pusen som til slutt begynte å ta kontakt. Vakker pus. :) God helg. Hilsen Merethe

AnitaH2 sa...

God tur! Har tilbrakt kvelden med saksbehandling for en hjelpetrengende selv. Sukk!

Inghild sa...

God tur til Polen!