17. nov. 2008

Flotte søndagskomentarer!

Noen ganger er det underbevisstheten - hva nå en det er - som prater! Slik måtte det være når jeg skrev søndagsinnlegget mitt! Jeg fikk på svarene på spørsmåla jeg egentlig skulle ha stillet! Tusen takk for det!


Søndag, i likhet med lørdagen, gikk med til snekring på materialskuret! Været var strålende, og noe ble det da gjort. Dessverre så gikk mesteparten av tiden med til å oppretting etter sist søndags stormkast. Skuret ser ikke mye fint ut, laget av "restematerialer" som det er, men når det blir ferdig og malt, blir det nok bra! I den store åpningen blir det porter.


Det lages for å en tørr oppbevaring av materialer jeg har til "seinere" bruk. - Og for å få frigjort 75 kvm med rot jeg nå har under bøka. Der det skal bli "Den stille plasen under bøka"!

Paradoks: Jeg skriver om sosial trening - og bruker hele helgen med jobbing i ensom majestet!!!

Uansett, jeg tar sjansen og ønsker en fin mandag til dere som titter innom!


.

6 kommentarer:

Mari Anne sa...

Flott bygg. Hos oss ligger restmatriale under presening og det er ikke vakkert. Med maling kan jeg godt se at dette blir et lite smykke i seg selv.

Røsslyng sa...

Flott materialskur du har snekret sammen!
Gårsdagens innlegg med kommentarer gjorde noe med meg (takk!), og det var nok litt for mye å kjenne seg igjen i. Men i hverdagen som bare raser avgårde i samme tralt år ut og år inn er det ikke så lett å gripe fatt i denslags, ihvertfall ikke når man føler at energien er litt i minus attpå.
Kanskje vinteren kan brukes til påfyll av nye tanker og handlinger...
Ha en superfin uke!

Unknown sa...

Hverdager er det nok av.
Dette så skapelig ut, John!
Ha en deilig mandag - jeg er trøtt! :-)

Anonym sa...

Gikk glipp av gårsdagens diskusjon jeg, du pleier ikke blogge på søndager du!!? Var det første skritt - bryte vaner?
Mange fine forslag, det er vel ikke sikkert at det trengs en revolusjon. Kanskje et par-tre småting er det som skal til for at alt føles annerledes?
Bøker er glimrende, og jeg elsker foredrag/bokbad på biblioteket. (Jeg går alltid dit alene, ingen som vil være med... ;-)
Ellers vil jeg (selvfølgelig)slå et slag for opera - der får du alt-i-ett.. Vakker musikk, sang, filosofi, historie/dramatikk.
Var forresten i operaen på fredag, på omvisning. En opplevelse det også, mye å lære om arkitektur/treverk/symbolikk.

Flott arkitektur på material-lageret ditt også, så deilig å få ting "under tak"!
Ha en flott uke!

Ellen Walnum sa...

Jeg synes du er dyktig jeg, og at det blir kjempeflott!!

Harryford sa...

Der - ble det "tid for meg selv"!

Først, - dere er nå sjenerøse, jeg mener å kalle "bygget" vakkert er muligens i overkant!!! Eller - kanskje dere er gode til å se det store i det små! ;-)

Tror innlegget, eller helst kommentarene, gjorde noe med meg og Røsslyng! Vi får som du sier prøve å bruke vinteren til litt ekstra påfyll av nye impulser!

Skrev visst i et tidligere innlegg at "energi" ikke er noe man får - man skaffer seg! Vet ikke om det er en opplest og vedtatt sannhet - men tror det ligger noe der!!!

Det ble i snaueste laget med soving for meg og Anita - var optimistisk på morran, men etter som dagen gikk merkes det!!! Tar det igjen til natta . . ha ha!!

Ja det er merkelig Inghild, men jeg har begynt å skriv noen ord i helgen og!!! Tror det skyldes at jeg her i bloggen har utvidet emnevalget litt! Nå er liksom "alt lov"!

Nei noen revolusjon blir det ikke - den tid er forbi!!! - Men forandringer i mindre format ville definitivt være av det gode!

Opera ja! Hmmmmm - vel - Når jeg er hos tannlegen, en gang i året, får jeg tildelt 30 minutter! Han bruker 10 minutter på tanna, og etterpå sitter vi 20 minutter på hans kontor og prater om opera!!!! Det er eneste gangen i året det skjer!!!
Kanskje jeg skulle overaske han med litt kunnskap til høsten - Opera høres jo ut som det reneste kinderegg for sjelen!

Men du må ha meg unnskyldt at jeg smiler når du skriver om den fine operaen, og i neste åndedrag roser materialskuret mitt! ;-)

Men bare vent, til sommeren viser det seg nok opp i sin fineste skur!!! (tok du den - skur! d`en- hopper vi elegant over - noen fordeler må en dyslektiker ha!!!)

Ellea - du er nå alltid så deilig sjenerøs - der har jeg noe - mye - å lære!!!