25. nov. 2008

Adventsforberedelser - allerede!

Var hjemmeværende i går. Fint stille vær og en blek sol! Tempen krøyp over null, men med økt luftfuktighet, var det litt - surt! Jobba videre med materialskuret. Måtte forsterke fundamentet, det blir flere tusen kilo som skal inn der!

Prøvde i går kveld å forberede speidermøtet, men hodet kobla helt ut! Satt en hel time med bøker og pc, men det kom ingen ting ut av det! Tenkte på å lage en adventsstake, sånn "4 på rad i trekubbe", - men jeg tror heller jeg tar "Bjørkeskive med kubbelys" – selv om vi gjorde det i fjor også! Det verste er at vi - jeg - ikke har samlet in materiale!!! - - Alltid på etterskudd!

Ble fryktelig lei meg når jeg leste at far til Charlotte helt uventet hadde gått bort her om dagen! Livet er skjørt! Jeg møtte han ikke, men gjennom Charlottes alltid fine ord om fikk vi likevel lære han litt å kjenne! Tenker på deg og dine Charlotte!

Men livet svinger, og når jeg i dag morges leste at Sigrid skulle på Piet Oudolf seminar i januar, ble jeg ordentlig glad - og litt misunnelig!!!
Helt siden hans bok "Drömplantor" kom i 1995 har jeg vært en fan av hans ideer! Har gjort spede forsøk på etteraping, men det har ikke ført til noe!
Sendte noen meiler til Folke Mattsson, svenske utgavens fagansvarlig, og han var villig til å hjelpe meg å finne frem til gode nordiske erstatninger! - - Så når nyhaven begynner å ta form vil jeg nok bruke noen av hans ideer!

Ja det får holde, jobb i dag - men er ikke inspirert - det hele tatt!

Tempen derimot har kommet på plussiden!

.

Ingen kommentarer: