6. jan. 2009

10 blå - 20 harde, og en rundreise!

For å ta overskriften i rekkefølge må jeg begynne med de 10 blå! Som henspeiler på siste døgns gjennomsnittstemperatur! Det er ikke mange gangene i løpet av vinteren det er så lave temperaturer her i Risørs ytre del, og vi synes det er kaldt! - Gørkaldt!
Med hus uten isolasjon, men med gode ovner, blir det mange turer ut i vedbua! Det gir i alle fall frisk luft! Paradokset er at jo kaldere det er ute, jo varmere har jeg det inne! - 27 grader i stua i går!

Det måtte være de 27 varme, som dreiv svetten frem i panna i går, - når jeg gjennomførte de 20 harde! Ja nok en gang er det noen av de spreke bloggejentene som erta meg opp til en ny omgang med Situps!!! (helt uten "skyld" sjøl!) ;-)
Fjordårets omgang var særs vellykket, men effekten har avtatt, eller rettere - forsvunnet - helt!
Vel, jeg kom gjennom 2x10, og kjenner det i ryggen - var det ikke maven som skulle få det da!!!

Foruten AnithaH2 og Mari Anne-("Heltpåjordet") og meg, er det plass til mange flere, så kom gjerne med!
Så Puls starta opp med nytt trimsett av ”noen der behøver det” i går, så vi er vel rimelig "trendy" da!!!

Rundreisen ja, den var ikke så fysisk, men like hyggelig! Tok meg tid i helgen til en "Landet rundt pr blogg hilse Godt nytt År tur" Så koselig! Var vel innom en 40 blogger, og leste om "folkets" gjøren og laden i høytiden! Jeg så mange flotte bilder, og fikk "snø og værrapport" fra de forskjelligste steder! "Våren" var kommet i gang overraskende tidlig - med frø-såing og bilder av snart bristeferdige juleroser!
Som sagt før, sikkert flere ganger, minner dette meg om gamle dagers Landbrukshalvtime, radioprogrammet som vel de færreste her husker! Men dette var tiden med kun en norsk radiokanal, og før internetts muligheter, så det programmet var gull vært å få med seg - for en der hadde grønne interesser!!!

Slik var det, sitter godt og varmet inne, tegner på drivhuset, - synes det er for kaldt å være ute - blir "kruken" som de sier her, av denne arbeidsledigheten!
Drammensturen blir det ikke noe av, sjefen tok den sjøl!
Snakka med fruen i går, om jeg skulle gå inn i "omsorgsektoren"! Måtte i så fall bli den private da, jeg klarer foreløpig ikke tanken på å innordne meg et system der jeg ikke har innvirkning på når jeg skal/vil/må jobbe! Ikke så lett å gi slipp på det, etter mange år med "selvråderett!!! Det blir alltid en del ekstra med minsten og diabetesen! - Ja og så dette med "toppen" min - som går noe ujevnt! Men det er selvfølgelig ingen ledige jobber! Fruen får være på utkikk, er vel mer effektivt det! ;-)

Ja så får jeg begynne på dagens 20 harde! Det knirker i ryggen!

Ps måtte le av typen på Puls i går som dro den kjente "fra tjukkas - til kjekkas"! :-)

.

13 kommentarer:

Sigrid sa...

Huff,ja. Noen og hver skulle visst begynt med situps. Hadde det bare ikke vært så slitsomt..........

Landbrukshalvtimen var fin, ja. Den er jo tildels erstattet av Naturens verden på søndags morgen kl 9. Sjelden jeg husker å høre på, men..

Anonym sa...

Trening skal man aldri forakte, nei. Lykke til med årets økt. :)

Red Hobbitt sa...

Hei og godt nytt år!
Jeg er gjerne med på en ny runde sit ups, trenger litt konkuranse for å motiveres.
Hvordan blogger dere antallet? I egne blogger eller i din?

Harryford sa...

Minner meg Sigrid, om kameraten som ville, nei skulle, begynne å trimme, - han måtte bare komme i form først! ;-)

Joda naturens verden får jeg med meg - koselig det! Men det er rart med barndommens minner!!! De blir bare flere og flottere, etter som tiden går!

Takker for det Øyhovoft - her kommer all oppmuntring godt med!

Takk elige måde Red Hobbitt!

Sist tror jeg hver og en noterte totalen i "ropeboksen" sin!
Men gode forslag motages med takk! Kanskje det finnes andre gode tekniske løsninger nå i "den nye virituelle verden"!!!

Unknown sa...

Stå på, noen dager er man flinkere enn andre til å trene!
Og det hjelper! :-)
*klem*

AnitaH2 sa...

Blogger ikke i år jeg, så jeg erter bare i gang og følger fra sidelinja. Men jeg er notorisk flinkere til å sette i gang enn å fullføre, så vi får se hvor lenge jeg er med ;-)

elle-melle sa...

Landbrukshalvtimen husker jeg godt, likedan folkemusikkhalvtimen - begge var to programmer som ble hørt på i min barndomsheim.
Jeg foretrakk folkemusikkhalvtimen - det var litt mer "action" der om det går an å si det sånn.
Og lykke til med treninga - jeg melder meg ikke på - jeg kan faktisk skilte med treningsforbud fra medisinsk øvrighet.

Harryford sa...

Den er grei AnitaH2 Vi finner en visuell løsning! Sånn etter hvert!

Høres jo besnærende ut med treningsforbud Juni - men er det nok ikke!!!

Joda Folkemusikkhalvtimen, på søndag! Action hi hi - tja! - - Men jeg glemmer aldri da de for første gang pressenteret en felespiller for et panel, og lurte på hvem dette var! De gjetta i det vie og breie, og kom vel frem til at dette måtte væren en godt voksen kar! Her var det sikker bueføring! - - - "Karen" var Annbjørg Lien, som 15 åring! Hi hi!!!

Anne på Moseplassen sa...

he? er det slutt på landbrukshalvtimen?
Jeg vokste opp med den, naturligvis. Kjedelig innhold men hyggelige stemmer.
hehe, jeg måtte surfe litt nå, og fant landbrukshalvtimeopptak på nrk, for de som trenger å bli nostalgiske :D

Ellers så kjenner jeg meg igjenn med den varmen ja, det blir fort varmt når man fyrer med ved, når det først har blitt varmt da..

Lykke til med jobbundring. Helsesektor høres da ikke dumt ut, om du kan få noe som passer inn i livene deres :)

Harryford sa...

Jo den er slutt gitt! Men det ble fart i sakene når Dagfinn Tveito dro med seg hagen inn i tv-ruta, noen år seinere!!! Mer nostalgi!!!

Ellen Walnum sa...

Er det ingen som husker "salmer og sanger vi gjerne hører"?:-)))

Ellers blir jeg glad i sjela av å lese bloggen til en Harryford som det gnistrer litt av for tiden:-)

Anonym sa...

He-he, fra tjukkas til kjekkas - høres lovende ut! Lurer på om jeg skal nevne det for en jeg kjenner? Får kanskje vente til han er ferdig med "jakten på nyresteinen" ??

Jeg hilste på Dagfinn Tveito i sommer forresten, han er "still going strong" :-)

Harryford sa...

Hi Hi klart vi husker de Ellea, - og for å dra det langt så huskes også Haakon Blandhol som spillte musikk på klokkene i Oslo rådhus!!!

Nå gnistrer - det var da - men hyggelig å høre! :-)

Ja sant det Inghild, Tveito holder i gang med "senioruniversitetet", flott og meget poppulært tiltak!

Nyrestein - det hørtes ikke godt ut!!! Tvi tvi - med jakten!