4. okt. 2009

Bloggepause.

Jo jeg tror det må bli det, det som det for så vidt allerede har blitt - en bloggepause!
Ikke at jeg mangler emner til den daglige lille blogg, neida, livet har sandelig nok å by på, men heller følelsen av å mangle tid. Eller rettere, jeg føler å måtte prioritere fritiden litt annerledes en tidligere.
For fritid mangler jeg vel egentlig ikke, - jobbingen, den betalte, forekommer heller sporadisk, så det er nok ikke bare det - men kanskje også en erkjennelse av at bloggen har stagnert i et spor som synes å bli litt vel ensformig! Dels fordi jeg nå innser at jeg må "legge vekk" hagen et par år, og bloggen ville fortsette på samme hussporet som nå.
Denne byggingen er ikke forenlig med "utallige hagetimer" hvert år. Slik er det bare - sier (eller jeg tror hun tenker det) fruen! ;-)

Nå kan jeg jo ikke bare slutte, men jeg vil skape meg rom til å slenge innom sånn litt når jeg føler for det! Du vet, med
full råderett og uten ansvar trives mannen best! :-)

Ja så får vi se hvordan dette går, jeg er innom daglig, og leser blogger daglig, men har ikke orket å kommentere, det vil jeg forandre på, for det er nesten det fineste med denne bloggingen, de små kommentarer.

Sånn ellers så viser bildene prosjekt ny garasje, det ble en stor jobb å forskale disse murene. Vi støpte om onsdagen og hele familien var med fra klokka 10 til klokka 19.30, kun avbrutt av tre små pauser. Ca 70 blandinger i maskinen. Drittungt sa guttene, for jeg hadde et sand/pukk forhold på 3 til 2. Nesten umulig å jobbe for hånd med, men det blir sterk mur. Jeg er så stolt over fruen og guttene som holdt ut dette!
Så hvilte vi godt på fredagen, for da feiret vi minstens 13 års dag. Tenåring, og han fikk lov til å ta jolla med 9,9en og være på vannet aleine! Jeg husker den frihetsfølelsen fra egen barndom! (Heldig - for meg - at vi har noen store innelukkede fjorder han kan være i)! Han var en tur i dag også, trena litt på roing, hvilket ikke er lett i en gammel Askeladd.

Ellers tar speideren altfor mye tid, må drive begge avdelingene framdeles, men håper sakte å få det til å gli med andre folk etter hvert! Nå er det noe 3 helger på rad!

Ok dette var første bloggpauseinnsalget - måtte det komme mange flere! ;-)

14 kommentarer:

Marit sa...

Skjønner godt at du ikke får tid til å skive i bloggen din! Du har så mange jern i ilden, at jeg fatter ikke at du klarer det tempoet du har... ;-)

Ta vare på deg selv, og det er jo alltid hyggelig å lese bloggen din enten du skriver ofte eller ikke!

Miamaria sa...

Det er nå koselig med innleggene dine, uansett om de kommer jevnlig, eller mer sporadisk eller sjelden. :) Ikke slutt helt! Ta det når det passer, om det så blir sjelden. :)

RandiF sa...

Ja jeg håper vi får høre fra deg iblant. Alltid koselig å lese det du skriver om dagenes dont, og spennende å følge med på dine prosjekter. Lykke til, John.:-)

Unknown sa...

Ja himmel. Jeg er så imponert over alt du får til uansett jeg. Så en bloggpause er da vel fortjent. Men ikke forsvinn helt da!

Harryford sa...

Neida jeg forsvinner ikke helt Charlotte - en titt i speilet antyder noe om det :-) Men spøk til side, det er på en måte deilig å fristille meg, og ofte er det det som skal til for å komme igang igjen!

Nå ut i sola og renske forskalingsbord!

Rita Hogefeld sa...

Du får skrive når du føler for det vettu - vi er her vi, og venter tålmodige på neste innlegg :D

Lykke til med bygginga :)

AnitaH2 sa...

Som jeg har sagt til flere stressede sjeler det siste året: BLOGGING ER EN HOBBY!!!
Man skal ikke ha dårlig samvittighet om man ikke er på fisketur, ikke rydder i frimerkene, ikke strikker eller ikke basehopper.

Eller altså om man ikke blogger!

Jeg har holdt på on-and-off siden 2003, to blogger er etterhvert fjernet fra (det meste av) offentligheten og en tredje ble med i dragsuget etter Hagegals omorganisering.
Noen ganger orker man, noen gang ikke. Noen ganger har man masse spennende og originalt å komme med, noen ganger vil man bare få en virtuell klem av de nærmeste i ny og ne. Noen ganger er det til og med _lurt_ å la være...

Men når dét er sagt, var det hyggelig å høre fra deg igjen, da!
;-)

Merethe sa...

Uansett bloggpause så var det hyggelig å lese et innlegg fra deg igjen. Lykke til videre med speideren og garasjeprosjektet. :)

Harryford sa...

Jeg "føler for blogging" ganske ofte Rita, men det var prioriteringen da!
Joda i går fikk jeg revet, renkset, og stablet vekk forskalingen fra garasjemuren! Det gikk 9 timer på det!

Som alltid fine ord Anita :-) - men det er ikke lett å prioritere vekk, særlig siden hobby er mye gøyere en arbeid!!!

Takker for det Merethe. Speider tar ALT for mye tid, men det er selvvalgt for å holde den i gang, og etter hvert få den selvgående! Er på god vei - 2 år til nå så...!

Inghild sa...

Det er forståelig at du må nedprioritere hobbyer i en periode, for å få andre ting gjort. Kommer fortsatt til å stikke innom av og til, for å hilse på en "gammel" kompis :-)
Blogger ikke ofte jeg heller, det tar mye tid. Enklere å holde kontakt med venner på Facebook ;-)

God helg!

Bønna sa...

Så der var du ja, det var liksom noe som manglet når jeg kom hjem etter å ha vært bortreist.

Jeg er veldig enig med AnitaH2, blogging er noe man gjør når man har lyst og overskudd.

Jeg ser frem til neste "bloggpauseinnlegg" :)

Gry sa...

Og så nå som jeg er tilbake etter en bloggpause! Så jeg skjønner deg så godt!

Bloggen din var en av de som jeg gledet meg mest til å besøke igjen. Så jeg håper på flere bloggpauseinnlegg!

Gry sa...

Hilsen fra Villniss. Jeg var pålogget fotobloggen min. Dereav det ukjente Tunes Photo.

Anonym sa...

Nå er det vel på tide å gi oss en oppdatering på hvordan det går? Jeg regner med det ikke er mindre travelt i førjulsstriden, men jeg håper iallfall at du og dine har det bra.