20. aug. 2009

Pensjonist - hmm !

Gårsdagen ga ikke mye action. Brukte vel halve dagen på å sette opp "salinger" - slike "dingser" som brukes til å trekke snorer over i hvert hjørne, litt på utsiden, av garasjetomta.
Det ble maaaange turer frem og tilbake med målebånd, snorer og sikting. Litt problematisk siden noen "fastsittende steiner" er i veien, de som skal sprenges vekk.
Men jeg kom i mål etter å ha gått hundre runder med meg selv ang størrelse, hvor nærme jeg skal være grensa, og likens forhold til "veimitte", som det heter. Jo da jeg har tegninger, flotte tegninger, men jeg er så "dårlig til å lese de" ;-) Det pågår kamper og forandringer i mitt indre om faktorer som plassbehov i haven, solskygge, trohet mot tegninger , kommune, og naboer! Det er mest snakk om cm, men hver eneste av dem teller hva angår hage og sol! Vel, nå er loddet kastet! (eller egentlig lagt på benken i snekkerbua ;-) )

Mens jeg holdt på som en blekksprut med liner og målebånd i minst 4 hender, kom det en pensjonist forbi. Det er mange folk som går langs veien inn til byggefeltet, noe som tidvis kan bli vel sosialt! Han spurte om han skulle hjelpe med til å holde noe. Jeg takka pent nei og sa dette kommer til å ta langt tid, for jeg må tenke i tillegg - og dessuten har jeg god tid. - - Jo han hadde sett det, og som pensjonist har du heldigvis god tid ja!!!!!! Pensjonist” - ja - jo – jeg er vel det på en måte, svarte jeg! - - - Der fikk jeg den! Ok jeg er av den typen som alltid har sett for gammel ut i forhold til alderen, (unntatt rundt 16 og 18 !) - ikke stort å gjøre med det - har ikke prøvd eller evnet annet heller! - Men det er tross alt 16 år til jeg blir ordentlig pensjonist da!!!

------------------
Resten av dagen/kvelden gikk med til speider! Hmm - skulle ønske jeg kunne trappe ned der - men det ser ikke slik ut – tvert i mot!

Og hva pensjonist angår, begynte jeg på en meget lovende bok i går kveld, Virginia Ironsides "59 og alt det der" - det gjelder å forberede seg! - - - Boka virker knakende morsom, kommer tilbake til den når jeg har kommet lengre! - Nå - grøt!

.

5 kommentarer:

AnitaH2 sa...

Au da, det var en melding noen år for tidlig!!! Han hadde sikkert feil briller på!

Unknown sa...

Ubetenksont, det er alltid noen som skal snakke før de tenker. Ellers - hadde du jobba i forsvaret eller Politiet, ville du gått tidlig av med pensjon. Men i motsetning til endel pensjonister steller du heime og utbedrer parnasset. Du er ikke på en eller annen flyplass på vei til et eller annet sydeland for å dra med deg enda mer brennvin på kvota di. ;)

Unknown sa...

Nei himmel og hav kjære deg, du ser da langt i fra ut som en pensjonist!!

Ellen Walnum sa...

Helt enig med Turbolotte.....her var det definitivt synet det var noe i veien med.

Harryford sa...

Ja ja - det er vel ikke det værste slaget jeg har fått i livet dette - men det får en jo til å undres!

I forsvaret "jobba" jeg i drøye 3 år - hadde jeg bare fortsatt - slik min far ville - men nettopp derfor.....!

- og heldigvis ingen brennvinsturer til syden, - ikke sydenturer i det hele tatt. Og kvota kjøper jeg ikke på danskebåten en gang!