6. feb. 2009

Drivhusdør - og en bok!

Fikk nesten full arbeidsdag i garasjen i går, riktignok noe oppdelt, men dog! Endeveggen - bak - sto for tur! Men det kommer jeg tilbake i morgen.

I går skrev jeg om drivhusdøra og han som gikk bort for en uke side. Datteren skulle ringe meg tilbake, hvilket hun ikke gjorde. Jeg ringte henne mange ganger i går, uten svar, - før i 6 tiden. Jo hun skulle se om hun fant den, og ringe tilbake! Ok!

Jeg ventet og ventet - men. Til slutt gikk jeg å la meg i halv ti tiden, tror det er noe forkjølelse på gang! (har ikke vært helt varm på beina nei!) Vel 23.15 ringte det. Mobilen lå på nattbordet. Jeg sov og svarte samtidig - mens jeg svevde minst en meter over senga - bråvekket av ringingen!!!!
Jeg husker ikke at jeg tok telefonen, eller hva jeg sa, de første 30 sekundene, før jeg landet på madrassen igjen!!! - Hun hadde i alle fall funnet døra, den sto ute, og jeg må bort å se på den! Hun ville ha noen kroner nå! – Det tok to timer før jeg sovna igjen!!! Fortsettelse følger.

Må bare nevne en fin bok jeg nettopp er ferdig med. Den heter "Eit plutseleg mørke" og er skrevet av Solfrid Sivertsen, 2008. Omtale her

En liten, velskrevet, stillferdig, dramatisk bok! Fra et vestlandsmiljo i slutten av 60 åra! Folk, tanker og miljø, tatt veldig på kornet. Spennede "skjult" handling!
Skrevet på et herlig flytende nynorsk! De har så altfor lett å bli "glemt" disse bøkene på nynorsk! Synd! Løp og lån!

Småforkjøla begynner jeg dagen i senga med Marianne Fastvold`s bok "Kjærlighet for viderekomne! Lyder spennende!


PS Situpsen blir vel ikke glemt! ;-) Ny motivasjonspremie i Februar!!!

.

7 kommentarer:

AnitaH2 sa...

Hørtes ut som en skummel bok. Bygdedyret er kjipt!

MYHRA sa...

Hadde jeg hatt tid og kunskap hadde jeg laget meg et drivhus av vinduer jeg også. Imponert over tegningene, jeg gleder meg til huset er klart. Håper hun ikke skal ha så alt for mye for dørene da. Nå må du ikke få frostskader i garasjen da, men du vil vel bli ferdig til våren.
Lykke til
Jorun.

Gry sa...

Jeg tror hun "drivhusdørdamen" er en smule skummel...

Harryford sa...

Skummelt "dyr" det ja Anita! Tror kankje at arten er på retur, i alle fall fra 60 åra!
Boka er drivende god!

Det blei litt forkjølelse kjenner jeg nå Myhra!!! Men i god norsk tradisjon skal det lides for hver en glede!!!!

Jaaaa - må kankje ha med "anstand" når vi møtes Gry - ja drivhusdørdama og jeg altså! ;-)

Ellen Walnum sa...

Hurra for drivhusdører som dukker opp igjen!!!

Annsi sa...

Hjertelig takk for lykten!
Den lyste så fint i går kveld i snøværet.
Min kjære og jag ble helt imponert over arbeidet du har lagt i den.
Denne uken er 250 situps utført, maven begynner å skjønne prosessen smått om sen. Nå er jag bare støl en dag etter hvert pass... :-)

Harryford sa...

Så koslig at du/dere likte den Annsi! Fint at den karte postens "behandlingsrutiner"!

Skulle det ønskes noen deler, glass eller noe, så bare gi beskjed! Evig service! ;-)

Regner med du kjente lukten av terpentin og linolje! ;-)

Ha en fortsatt fin helg!