3. des. 2008

På vei!

Tar et kveldsskriv nå - vil ikke ha det på meg at jeg er et vanemenneske! ;-)

Dagens vær var strålende, sol vindstille og minus 4 grader! Jeg har holdt på ute med materialbua, hvor jeg satte inn en dør/luke i endeveggen for innlasting av lange planker, og kjapp tilkomst!

Slik ser bua ut pr dato. Lemmer som er enkle å ta ut er laget av amerikaplatene. Det er ikke jeg som har fått taggeanfall, siden det står Do not Stack på platene, men slik kom de fra derover!
"Under" selve bua, skal jeg legge noe "grunnmurslignende" panel. Det blir fylt opp med masse til høyde med muren når "nyhuset" kommer. Det kommer forresten foran nesten hele bua, så den forsvinner, sett i fra sør!
___________________________________________________

Ang, jobb, eller manglende sådan! - Har jeg i dag fått skrevet ut et permiteringsvarsel. Og som ikke det var nok, har jeg ringt til NAV for å avtale et møte i morgen!
Det kan vel ikke unslåes at dere bloggerres, skal vi si "lette anmodninger" om å ta tak, har hatt en viss innvirkning på denne raske beslutning! Selv hadde jeg knapt gjort det, fruens meninger er jeg "immun" mot så - vel dere skjønner! Må bare innrømme at jeg er litt stolt av meg selv nå! OBS skulle vel stått DERE der! ;-)
MEN - jeg presiserer at det kun er snakk om en prat, intet mer foreløpig!!! Jeg orker ikke å gå flere runder med stivbente regelryttere der ikke evner å se helheten i mennesket og samfunnet, ja ikke en gang over grensen til andre kommunale eller offentlige "kontorer"! Begeret er ferdig fyllt etter alle rundene med minstens diabetes!!!! Men en prat i all minnelighet skal jeg gjøre!!! To be continued!
__________________________________________________________

Prøvde meg på noen bilder i finværet, men det kameraet og meg går ikke sammen! Å - Tenk - nå nettopp sa fruen at vi, dvs jeg, gjerne kunne få et nytt kamera, hun syntes det gamle holdt godt for henne!!!! - OG DET SIER HUN NÅ, - NÅ SOM HUN VET AT JEG IKKE BRUKER EN KRONE!!!!!!!



Vel, tok dette bildet av reservedrivhuset øst i haven! Det er vinter! Litt morsom den solsikken med snøhatten! Prøvde med nærbilde, men nei takk!!!

Forresten lurer jeg på om disse nye digitale speilreflekskameraene kan opereres med to hender lik det gamle! En til blenderåpning og soming, og den andre til lukkerhastighet og knipsing???
Eller er det som med kompakten at en må kikke på en skjerm og bruke uendelig med tid for å få dette til!!!! På gamlekameraet går dette lynraskt med litt trening!
Jeg bare lurer – tral la lal la!!!

Ja vel, så får jeg ned å passe litt på kjærligheten. Den nærmeste timen blir det de svenske spanmålsbønders kjærlighet!!! ;-)

Ha en fin kveld dere!

.

2 kommentarer:

hajal. sa...

Det vert ein spennande dag i møte med NAV sin(e) konsulent(ar).
Håpar at dei har har noko på hand som høver din situasjon, eller iallefall prøvar å finne noko.
Lukke til !

Harryford sa...

Takk for det Hajal!

Ja en kan leve i håpet - men jeg levner det ikke mye håp!!!!

Ble vekket klokka 2 i natt, skjerpings med diabetesen, og fikk ikke sove for halv 6 igjen!!!

Får prøve litt nå!

8 kuldegrader ute!!! Det er en kald tid!!!