30. des. 2008

Franske fornemmelser!

Jeg var en tur på biblioteket i går! Ville ha noe lesestoff for turen opp til cyberfri zoone - mor og far! Vi skal feire nyttår sammen med de! Jeg fant et par bøker, "Skjebnehjulet" av Kajsa Ingemarsson, og "Slike menn forlater ikke konene sine" av Svein Tore Bergstuen. Ingen baktanker her! ;-)

Men det var boken Franske Fornemmelser som stjal oppmerksonheten!


Boka er "beskrevet" i blogger tidligere i år, men den er vært å nevnes igjen!



Dette var vel egentlig noe for meg! Gammelt skrot strødd sjarmerende uover!!!








Likte gjerdets "letthet"!

- og drivhus med omgivelser sin sjarme!



Nei det er klart, det ble i overkant med fransk "dill dall" - men likevel masse gode tips på "Skjønne ting du har, men ikke visste om"!

.

6 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Jeg vil ha "franske fornemmelser"!!! Jeg elsker dilldall i hagen. Pussige greier det der. Jeg elsker minimalisme og ryddighet inne, og maximalisme og dill dall ute. Inne er alt i rødt,grått og sort. Ute er alt i rosa, lilla, hvitt:-) Det å være hagegal gjør at jeg får levd ut begge sidene av meg.

Kult kodeord i dag.....mergabil

Harryford sa...

Skulle nesten være en "sjanger" å samle på kodeord! Klarer ikke å la være å se på de!!!

Franske Fornemmleser, boken! - med undertittel, I Nordiske Haver, er en midt i blinken utebok for deg da Ellea! Den er lekker!

Frokost og kake/kaffe er unnagjort, og jeg stuper inn i de Franske fornemmelser igjen! Har kommet til Kjøkkenhaven! Dreamsmilies!!!

elle-melle sa...

Den der boken må jeg også få tak i!
Jeg skulle gjerne vite mer om alt det jeg ikke vet at jeg har, skjønner du.
For som tidligere nevnt et eller annet sted er jeg glad i gjenbruk, men også fryktelig glad i det vakre.

Harryford sa...

Tror den er grei å få tak! Skulle vel ikke være noe problem i Kr.Sand. Ellers tror den er innkjøpt av "bibliotekene" - hvor jeg lånte den!

Mener å ha sett at den koster drøyt kr 400.-!!!

Flott innlegg du hadde idag! Fort gjort å overse små og store gleder i en travel hverdag! -

AnitaH2 sa...

Jeg har masse rot og skrap i hagen, jeg, men det blir ikke det miste fransk't av det. Det blir bare rotete og skrapete, sant og si. Jeg mangler rett og slett Blikket. Og Tiden, kanskje?

Harryford sa...

Lyder kjent det der Anita! Men sammen fikser vi det i år! Naboene skal stå grønne av misunnelse utfor hagegjerdene våre, når sommeren kommer! ;-)

- og så blir vi så spreke, med all den situpsen! :-D

Jo 2009 blir nok et knallår!!!